Szerző

Pej Erika

Népszerűség: 21 figyelő

Adatlap

Szerző figyelése

Vers

A verset eddig 923 alkalommal nézték meg.
Publikálás időpontja: 2008. november 27.

Megosztás

Szerzői jogok

A vers utánközlése vagy átdolgozása csak a szerző engedélyével lehetséges.

Címkék

Ehhez a vershez még nem tartozik címke.

Kedvencnek jelölték (3)

Pej Erika

Ősz

Hullanak a levelek, ősz van Kedves.
A kopár utcakő esőtől nedves.
Madár csak ritkán énekel már...
messze az idei nyár.

Elvitte az őszi szél,
Lassan itt a tél...
Hull a hó,
jég zúzmaráz,
S befagy a hidegtől a csónakház.

Kit érdekel a jég, a hideg szél?
Kit érdekel a zord tél?
Fújjon csak, hagy tomboljon kedvére,
Csak kedvesem öleljen keblére!

Öleljen örökké, s el se engedjen.
Ha jön a búcsú, el ne menjen.
Maradjon velem,
Legyen itt mindig
mellettem...

Hullanak a levelek, ősz van Kedves.
Szemem könnyektől nedves.
Marja szívem a búcsú, meghalok megint.
Míg két szemed újra rám nem tekint...

Hozzászólás írásához regisztrálj vagy lépj be!


Heather(szerző)2012. szeptember 2. 20:02

Régóta írok, s a versekkel mindig is úgy voltam, hogy ''csak'' leírtam ami jött. Ha már elkezdtem számolgatni a szótagot, nézni az ütemet, sosem lett olyan, mint amire elsőre gondoltam.
Nem akarok senki nyomdokába lépni, csak írni, s aki így elfogadja, akinek így is tetszik, olvassa. S ha már egy embernek tetszett, megérte írnom!:)
köszi, hogy olvastál!

jocker2012. szeptember 2. 15:48

Három és fél év után egyetértek az előttem szólóval. Tudnád Te a szótagszámot számolgatni...
Csak akarni kellene, hogy mi még jobban szórakozzunk. A túltördelt sorok között megakad a képzelet és bizony, van, hogy elveszítjük a fonalat. Itt nincs dallamos hullám...
Gondolj csak bele kérlek: Petőfi, meg Vörösmarty írt ilyen szabad verseket?
A sok tördelés egyébként átmegy monotonításba és olyan monológos lesz...
Jó ez a versed is, de már nekem túl van tördelve.
jocker/Kiber/Feri

Heather(szerző)2009. január 8. 18:07

Kedves Tomi015!
Tudok, van is ilyen versem, csak nem érzem őket annyira magaménak!:D
Biztosan bennem van a hiba, fordítva vagyok bekötve, vagy ilyesmi, de jobban szeretek úgy írni, nem számolgatrom, csak írom ki azt, ami bennem van...

Köszönöm, hogy olvastál, örülök, h tetszenek neked a verseid!

ToMi0152009. január 8. 11:37

Attól, hogy nem figyelsz a szótagszámra, attól ez egy szép vers, jó és őszinte gondolatokkal. És ahogy olvasom verseidet, úgy gondolom, tudnál te úgy is verset írni, hogy figyelsz a szótagszámra. Biztosan menne, próbáld majd meg, annyit mindenképp megér. :)

iloveyou2008. december 11. 11:32

nagyon gyönyörü vers nagyon

janow2008. november 28. 22:19

Hát itt rendesen ki lett nyitva a visszagyömöszölhetetlen gilisztakonzerv.

Közhely, de mindenki másképp csinálja. Az egyik séróból löki, a másik cetlikre írja ötleteit, a harmadik hetekig hegesztgeti és még sorolhatnám. Én úgy vagyok vele, hogy akár hónapok múlva is belejavítok, ha jobb ötletem támad. Nem minden javítással vész el az eredeti érzés, gondolat. Kezdetben én is erősen berzenkedtem, mikor korábbi mentorom egész sorokat kicserélt. Sokszor duzzogva inkább a szemétre dobtam, mondván - ez már nem az enyém. Később beláttam, igaza volt és a következő verseknél figyelembe vettem szempontjait. Később egyre kevesebbet kellett belejavítania, mígnem egyszer azt mondta:- A fenébe! nem tudok belekötni! A kritika még nem azt jelenti, hogy hanyatt homlok át kéne írni a verset. De figyelembe érdemes venni.
Képezni mindenképpen érdemes magát az embernek. Nem árt az, ha nem hályogkovács módjára írunk. Aztán ott van még a költészettel szembeni alázat is. Igazat adok annak, aki azt mondta, hogy a gazdagabb eszköztár nagyobb szabadságot ad. Lehet a rendszertelenségre azt mondani, hogy természetesség, még igaz is lehet.

Heather(szerző)2008. november 28. 21:05

Kedves kekrozsa!

A blogomban olvasd el a verem, ami a Szintézis pályázaton sikert ért el, a címe: Tavaszváró.

A másik egy gyermek vers, agyalok rajta, h feltegyem-e, majd átgondolom.

Tanulni tőlem?:DD Ne tedd! Mindenki egyéniség, benézek majd hozzád, kíváncsivá tettél!

Szívesen látlak, gyere máskor is!

erika

Heather(szerző)2008. november 28. 20:50

Sziasztok!
Megpróbálok mindenkinek egy-egy mondatot válaszolni!

benmar!Az építő kritikát tleg elfogadom, sőt szívesen veszem, de bevallom őszintén régebben ezek hatására mindig átírtam a versem, de már álltalában nem teszem. Nem számolom a szótagokat, nem akarok korlátok közt írni, megfelelni valaminek valakinek...szótagszámnak ritmusnak. Kérlek fogadd el! És lehet, h a te verseid mindenkinek tetszenek, ez esetben te egy igen sikeres és boldog ember vagy, de tudod erre még Petőfi vagy József Attila se volt képes, Radnóti és Csokonai sem...írók...gopndolj bele, ha mindenki Nemerét vagy mondjuk Lőrincz L Lászlót szeretné...mi lenne a többivel?
Újfent azt mondom: nem lehet úgy írni, h mindenkinek tetsző legyen az az írás!
Lehet, h ez a vers gyenge, és nem tetszik neked, az is lehet, h közhelyes, és akkor mi van? Valamilyen szinten megfoghatott téged, mert folyton vissza jössz...
A pályázatot nem ezzel nyertem, de majd felteszem mindjárt a blogomba, nézd meg. Az meg elutasítom, h a pályázat színvonala alacsony lett volna, hallkan megsúgom mégegyszer: Nemere István, Csukás István és Veress Miklós zsűrizte az írásaimat! Ők azért lehetséges kicsit jobban értenek a versekhez, mint mi...feltételezem, mivel ők már tettek le az asztalra egyes mást.
Ez csak egy vers a kedvesmnek szól...ritmus nélkül vagy azzal, de az övé. Még akkor is, ha neked nem tetszik, neki igen. És nekem ez a fontos!!

Kedves Tímea!

Köszönöm, örülök, h tetszett neked! Ő is örült neki. A tanárodat üdvözlöm, az enyém is hasonló fura szerzet, de mint irodalom tanár sztem nagyon nagy fej! Tleg nem számolják, a vérükben van...volt és lesz is. Ezért vérprofik, mi meg amatőrök. Nincs ezzel gond.

Kedves SalnosNem!
Idézem mi a szabad vers:
SZABADVERS: olyan versszerű sorokba tördelt költemény amelynek szabályozott versritmusa nincsen - verstanilag kötetlen formát jelent.

Utána nézhetsz!:))

Üdv mindenkinek, gyertek máskor is!

Erika


Marie_Marel2008. november 28. 19:45

SajnosNem! Kegyelem szegény fejemnek! :-)))
Sajnos nem figyeltem! :-))) De azért jó az ötlet!

Törölt tag2008. november 28. 19:16

Törölt hozzászólás.

19702008. november 28. 19:08

Végigolvasva a szócsatát, SZERINTEM Kékrózsának igaza van.Ha valaki tanulja a versírást,egész más szemmel látja azt.Figyeli a ritmust,szerkezetet,szótagszámot,miegymá st.Nem mondom,hogy én nem agyalok rajta.Sőt,mióta ''itt''vagyok a Poet-en,én is számolgatok.De ettől még nem vagyok jobb,sem rosszabb,csak én vagyok,s olyan,amilyen...Mindenkinek van egy stílusa,s azon akkor sem tud változtatni,ha tanulja a versírást.Igaz,fejlődni mégis lehet.Az ''építő kritikával''kapcsolatban:én mindig szívesen veszem,sőt nagyon-nagyon örülök,ha elolvasnak,s véleményt mondanak(szívecske nélkül is:-))...De változtatni nem mindig tudok.Sok embernek az írás -nekem legalábbis-olyan valami,hogy vannak dolgok,amiket nem tudok elmondani prózában...az érzelmek meg vannak...ilyenkor tollat ragadok,s ha szentimentálisan is,de kiírok magamból mindent.
És én annak is örülök,ha elolvastok!!:-)
Kata

Kedves Erika!
Nekem azért tetszett a versed!:-)

Törölt tag2008. november 28. 19:06

Törölt hozzászólás.

Törölt tag2008. november 28. 19:05

Törölt hozzászólás.

Marie_Marel2008. november 28. 18:59

Felhívásodat szonett írására viszont nagyon üdvözlöm! Remek ötlet!

Marie_Marel2008. november 28. 18:58

Kedves SajnosNem!
Sajnos nem tudok ellentmondani. :-)))
A költészet egyrészt ''szakma'' is, vannak szabályai, amit illik megtanulni, ha az ember költő akar lenni. Vita nincs köztünk ebben. Valahol írtád, miért nem ír senki szimfonikus költeményt, aki még a kottát sem ismeri?
Igaz. A verselést azért érzi mindenki ''szabályok'' nélkül is gyakorolható dolognak, mert azt hiszik: a szó, a nyelv, az írás ismerete már elég. Még ha ''isteni adottságokkal'' rendelkezik is az illető, bizony így amatőr marad.
Viszont: mindenkinek szíve joga amatőrnek maradni: tűzzel vassal költőt sem lehet faragni!

Törölt tag2008. november 28. 18:22

Törölt hozzászólás.

BZ2008. november 28. 13:54

Én sem a a szerzőhöz címeztem a kommentáromat, csupán az előző hozzászólásokra reagáltam...mindegy...

Bero2008. november 28. 13:12

Valójában én sem úgy kezdek neki egy versírásnak, hogy megtervezem azt ''körzővel és vonalzóval''. Erről a témáról írtam is pár rövid verset a blogomban:-)) Csak van egy dallam, egy ritmus bennem és elkezdek írni. Szerintem sokan vagyunk így ezzel. Aztán a végterméken meglepődünk. Szerintem csak azok ''gyúrjanak'' rá verseikre, akiknek komolyabb terveik vannak velük.

Marie_Marel2008. november 28. 13:00

semmi baj benmar :-)))

benmar2008. november 28. 12:58

A betűkihagyásokért a parkinsont okoljátok ne engem...:-)

benmar2008. november 28. 12:58

Kedves Marel!
Ott a bűvös szó a mondanóm elején: SZERINTEM

@benmar

Marie_Marel2008. november 28. 12:55

Mint lejjebb is írtam: nekem tetszik ez a vers. Valószínűleg az ízlésemmel van a baj, de az meg olyan, amilyen. (majd jelentkezem benmar doktornál). Még egyszer üdvözöllek Erika kis versbarát körünkben. :-)))

benmar2008. november 28. 12:51

''Az igazi író vagy senkinek sem ír vagy mindenkinek ír.
Aki azért ír, hogy ezek vagy azok olvassák, megérdemli,
hogy ne olvassák.''
Friedrich Schlegel

benmar2008. november 28. 12:35

Tudod Heather nem mondtam se rosszat se jót a versedre ezért nem tudom mi az, ami meghatna???
Bár alább azt írtad szívesen veszed az építő jellegű kritikákat, és ez nálad akkor ha jól értem annyit tesz, hogy aki dícséri a verseidet az jó ember a többi meg húzzon innen jó messzire...
No, de akkor tessék, ha már elébe szaladtunk:

Szerintem ez asa versed igen gyenge és egyszerű szavak és túlcsépelt gondolatok halmaza gyenge rímekkel tarkítva... , hiányzik az egyéniséged a kreativitás, egyszóval tömeg vers...és ebben semmi rosszindulat nincs a személyedre vonatkozóan.... aztán lehet, hohy pályázaton nyertél vele, de az csupoán a pályázat színvonalát minősíti...

baráti tisztelettel: @benmar

Heather(szerző)2008. november 28. 12:19

Nézd Kedves benmar!
Lehetelen úgy írni, hogy az mindenkinek tessen! Akinek én szánom, annak tetszik! Innentől fogva, megmagyarázhatod nekem, hogy hol mit követtem el rosszul a versban, akkor sem fog meghatni!

benmar2008. november 28. 12:16

''Akinek tetszik elolvassa, akinek nem úgyis kikerüli.''

Tudod a rendőr isegy tele és egy üres poharat visz be magával éjszakára, mert lehet, hogy szomjas lesz, de az is előfordulhat, hogy nem

Heather(szerző)2008. november 28. 12:15

Egyszerűen...többé nem néz be hozzám!:DD
Egy pár versem után rájön, h ez a nő olyanokat ír, ami nekem nem tetszik...és nem jön hozzám olvasgatni.

Így gondoltam!:))

Örülök, h mosolyt csaltam az arcodra!

Heather(szerző)2008. november 28. 12:13

BZ!

Akarja a halál, hogy tökéletes legyen!!
A verstant ismerem, sőt tanulom is, de NEM SZERETNÉK SÉMA SZERINT ÍRNI!!!
Régen milyen verstanból tanultak az írók-költők????

Én CSAK írok. Jól vagy rosszul, mindenki eldöntheti. De nem szeretnék vki képére, szabályára írni. És nem is tudok, egyszerűen nem jön ki úgy a gondolatom.
Máskülömben meg, írtam már át versem ajánlatra...megbántam. Nem volt már az enyém.
Én így érzem, bocs BZ!!

BZ2008. november 28. 12:13

''Akinek tetszik elolvassa, akinek nem úgyis kikerüli.''

Kedves Heather!

Ezen jót nevettem. :) Hát ezt meg hogy lehet? :D

benmar2008. november 28. 12:12

valahol persze egyetértek, hiszen a formai, és tartalmi eszközök tudatos alkalmazása rengeteg pluszt adhat a versnek, és természetesen fordítva is így van, aki nem ismeri az eszközök használatának miértjét, az az olvasó nagyon sok mindenről lemarad... és ezek a formai cuccok teszik legtöbbször a prózát verssé.../én pl előszeretettel használok két vagy többértelmű szavakat témákat.....bla, bla, bla de azért sztem is a verselés (ha szabad ilyen óvatosan fogalmaznom) szívből jön elsősorban, de azt még nagyon meg kell aggyal dolgozni, mire elnyeri végső formáját.. Szerintem!

na többet nem offolok! Elnézést!

@benmar

Heather(szerző)2008. november 28. 12:08

Sziasztok!

Jó kis vihart kavartam a versemmel úgy látom!
nos, a következőket fűzném hozzá: Egyrészt ez tleg egy amatőr oldal, így csak kevés hibátlan vers fogan meg szerintem. Másrészt ha hiszitek, ha nem, azok a verseim nyeertek eddig pályázatot(nem is akármilyet, pl:Veress Miklós, Csukás Istvánét!!)amik nem voltak kiagyalva, kiszámolva, ''csak''megírva. Nyomtatásban is azok jelentek meg leginkább. Nem hiszem, hogy a szigorú szabályokat kellene követni, és én nem is szeretem követni. Ettől mg lehet jó, vagy rossz. Az ha eltérek attól, ahogy kezdődik, és nem úgy fejezem be, vagy más ritmikája van, ettől egyedi, ettől az enyém. Akinek tetszik elolvassa, akinek nem úgyis kikerüli. Egyer egy barátom azt mondta, h megismerni a verseim, olyan Heather-es :DD

Teszek még fel időnként, örülök, ha jöttök!:))

Hed

BZ2008. november 28. 12:01

Szerintem akit kicsit is érdekel a versírás, az utána néz a szabályoknak mégha nem is tudja vagy nem is akarja alkalmazni őket... A verstan, úgy gondolom, hogy fontos dolog. Vannak alapok, amiket érdemes tudni és alkalmazni, hogy azáltal is teljesebbnek és tökéletesebbnek érezd a műved.

BZ

Törölt tag2008. november 28. 11:56

Törölt hozzászólás.

benmar2008. november 28. 11:42

Na Sanyi széna vagy szalma? (ugyanarra gondoltunk:)

benmar2008. november 28. 11:38

oFF:

''a verstan biztos ismerete nélkül nemhogy írni, de még értelmezni sem lehet verset. ''

Akkor ezek szerint én zsír zokni vagyok...? ugyanis engem azon kívül, hogy próbálok a rímekre, szótagszámra, szóismétlésre...a versttant sohasem tanulmányoztam mélyrehatóan... :-))))
@benmar

Törölt tag2008. november 28. 11:38

Törölt hozzászólás.

Törölt tag2008. november 28. 11:24

Törölt hozzászólás.

Bero2008. november 28. 10:53

SajnosNem nem értelek. Mindenkinek egyéni joga, hogy milyen indíttatásból ír verset.
Nekem tetszik ez a vers. Janow kritikájával pedig egyetértek.

Törölt tag2008. november 28. 10:41

Törölt hozzászólás.

Heather(szerző)2008. november 28. 07:59

Kedves Janow!

Mindig szívesen veszem az építő kritikát, főleg, ha azt jó szívvel adják, viszont tudnod kell valamit. Mégpedig azt, h sosem írok úgy verset, h nézném a ritmust, vagy a szótagszámot. Egyszerű oka van ennek: lehet baromi jó a ritmusa, meg a szótagszáma, ha nem én vagyok a sorok mögött, ha nem az én érzésem, pillanatnyi gondolatom bújik meg mögötte. Gondolkozva verset írni, nem az én világom. Aztán lehet, h én vagyok fordítva összerakva, sőt tuti, de ez van...

Elvárom, h máskor is benézz hozzám!:D

janow2008. november 27. 21:48

Jó kis vers lenne ez, és most jön a de: Az első vsz. ritmusa nagyon tetszett, kár volt megtörni. Jó ötlet a keretbe foglalás, csak akkor az első és utolsó vsz.-nak nem csak tartalomban kéne harmonizálnia egymással, hanem ritmusban is.
Fentiek nem azt jelentik, hogy nem tetszett.
Üdv a poeton, janow

Heather(szerző)2008. november 27. 18:54

Köszönöm, örülök, hogy tetszett nektek!:))

tigris2502008. november 27. 13:51

Nagyon szép vallomás!Gratulálok!

Marie_Marel2008. november 27. 13:37

''Elvitte az őszi szél,
Lassan itt a tél...
Hull a hó,
jég zúzmaráz,
S befagy a hidegtől a csónakház.''

Nagyon szép ez a vers! Üdvözöllek a Poeton, kedves Erika! Érezd magad jól köztünk! Jó a bemutatkozásod. :-)

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom